Petua Merawat Mati Pucuk

Merawat mati pucuk perlu diusahakan oleh para suami yang menghadapi masalah kesihatan mati pucuk. Bagi lelaki yang menghadapi masalah mati pucuk akan menyebabkan prestasi dan keadaan hubungan seksual suami isteri akan terganggu. Kadangkala suami berusaha merawat mati pucuk dengan pelbagai usaha dan ada pula suami yang tidak melakukan apa-apa usaha untuk merawat masalah mati pucuk yang dihadapinya. Ini merupakan sesuatu yang tidak betul apabila suami berdiam diri dan tidak cuba merawat mati pucuk yang dihadapinya. Kesianlah kepada isteri. Mereka memerlukan nafkah dan layanan batin secukupnya dari suami.

Petua Tradisional Untuk Merawat Mati Pucuk

Pilihan 1: Lada Hitam – Ambil 10 gram lada hitam, 5 gram rizom halia (kupas kulitnya), 15 gram biji kucai, 15 gram biji peria (yang kering), dan gula kabung secukupnya. Rebus kesemua bahan tersebut dalam 300 ml air dan biarkan sehingga mendidih. Setelah sejuk, tapiskan dan amalkan meminumnya 3 kali sehari iaitu 150 ml sekali minum.

Pilihan 2: Halia – Ambil rizom halia sebesar ibu jari, kupas kulitnya, basuh dan parut. Hasil parutan halia itu kemudian dicampur dengan air perahan sebiji limau nipis, sebiji telur ayam kampung, 1 sudu teh serbuk kopi, 1 sudu makan madu dan 1 sudu makan kicap. Amalkan memakan ramuan ini seminggu sekali.

Pilihan 3: Lembah Rimba atau Kelapa Puyuh – Daun dan akar Lembah Rimba dibasuh bersih, direbus sehingga air tinggal separuh. Setelah sejuk, tapis dan minum air rebusan tersebut.

Pilihan 4: Ara Jalar – Ambil buah ara jalar, belah dua dan keringkan. Apabila sudah kering, rebus hingga mendidih. Setelah sejuk, tapis dan minum.

Berikut tadi merupakan teknik, cara, kaedah, panduan, bagaimana cara untuk merawat atau petua merawat mati pucuk yang dihadapi oleh para suami.

Ada juga produk herba terbaik yang mampu membantu merawat mati pucuk suami.

Latihan: Untuk menyingkirkan mati pucuk, senaman juga memainkan peranan yang penting. Jelqing atau memerah susu senaman dan ballooning dikatakan sangat bermanfaat dalam merawat mati pucuk. Sesetengah pembekal penjagaan kesihatan mencadangkan bahawa senaman yang menguatkan otot pelvik dan otot-otot abdomen juga boleh membantu dalam mendapatkan ereksi mencukupi dengan zakar yang lebih lengkap, lebih kukuh dan kuat.

Meditasi: Ianya kini bukan rahsia lagi bahawa seorang lelaki dalam keadaan yang tertekan tidak mempunyai ereksi yang lebih baik. Ini adalah kerana minda tidak terlibat sepenuhnya dalam aktiviti-aktiviti seks yang akhirnya mengalihkan hormon seksual yang sebaliknya digunakan untuk mendirikan zakar. Dengan cara ini, meditasi boleh meningkatkan ereksi itu dengan cara yang jauh lebih baik. Seseorang harus mengamalkan meditasi bukan sahaja untuk mengatasi mati pucuk tetapi ia juga boleh menawarkan untuk kesihatan yang optimum dengan kestabilan mental.